9 Aralık 2012 Pazar

Bir Adam Yaratmak / Necip Fazıl KISAKÜREK

Hüsrev- (gittikçe heyecanına mağlup) bana dostum kelimesini söyleme!ellerimde bir karıncalanma duyuyorum.bu kelimeyi işitmeyeyim.parmaklarım bir şeyi sıkmak istiyor.(elindeki gazeteyi havaya kaldırıp bideb bırakıverir) al sana dost! (dili t
utulmuş gibi susar.ortaya doğru uzattığı eli titriyor) dostlarım malum!düşmanımı tanımak istiyorum.ben senin düşmanınım diyecek kadar namus aptalı kim var?onu bulmak ayaklarına kapanmak istiyorum.(şaşkın etrafına bakınır.sanki hitap edeceği kimseyi arıyor) dostluk, o bir maymuncuk, o bir hırsız anahtarı.evimizin kapısını açıyor, ruhumuzun kapısını açıyor ne bulursa yakıp kül ediyor, ne bulursa pazarda satıyor.(tonu ve hareketi değişir) beni upuzun bir tabuta yatıracakları gün, arkamdan gelecek dostlarım değil, kefenimin hırsızlarıdır.

Hiç yorum yok: