23 Mayıs 2012 Çarşamba

Yılbaşı / Çetin Alpagut

Ben o bahçeye girecekken tam
ruhuma dar geldi ihtarı dargın hurufun
elbisem su geçirmez derken öldüm
cesedim su sızdırıyor şimdi..

Siyah bir yüzüm var tabiat karşısında
ölü rengi çekilmiş tenime eski ozanların
nerede su bekleyen çeşmenin ustası
uykusu ağır katında matem gününün
frengili çocuk iğdam edilmeli suçlu değilse
her yerde çocuklar ölmüyor mu nasılsa...

Dalımdan nar koptu
içimde kıyameti kuru gül yaprağının
kolay cümlelerde adı geçen insanlık
umrundan uzak duruyor erişmiş yaşının..
dursun bakalım hayfına dokunmadan bu yılın
gelişmiş organlarla solusun ilkel yalnızlığını
yorgunsa da kuralları vardır başını yaslayacak
uçurumlar kapatan hesapları veya
bana hiç dokunmayan...

narlı elleriyle uzak duran sevgilim
bu yıl yüzüme bakmayacak bahçeye girmedim diye
ihtarına boyun eğdim diye dargın hurufun
günüme dağılmayacak altın saçlarıyla...

o vakit bahcenin önünde bekleyendim
suyu akmayan çeşmenin ustası bendim
bahara yakılan türküleri susturan
ruhumu çalanlara göz yumandım.


-Aşka inandım-
dalımdan nar koptu
içimde kıyameti denizde susuzluğun

öldüm ve öğrendim
yer altından söz dinlemeyi
kime benzerse benzesin sözlerim
ben söyledim...
mezarlara benzer yerlerde yeşil yapraklar
tutuşmuş bir insan cesedi gibi güzel
öldüm ama cesedim su sıdırıyor hala
ekşi tadı dudaklarımda asık suratların
umutlu şeyler söyleniyor genlerle ilgili
çirkin yüzünü şiire varsayan adam
dünyaya dönmen gerek daha çok gömülmeden.....


uyurken durmadan gözlerimle sevdiğim sevgilim
kendisiz geçecek bir yıla yoruyor yokluğumu
sadece benim değil bu sıska tanım
herkese ait benimle kim varsa....

Büyüdüm otuz yıl sonra nihayet
aşka inanma diyor huruf
sevişmeden yazılır en güzel aşk şiiri
sevgilim
sana uçmuyor içinde adın geçen bu şiirde
aşka sığmaz suretin gölgenden ağır ama
delirmiş bir ırmağa döküldü yüzüm
mevsimdi yaz
kalbimden geçenleri topla istersen
kendine uzun bir şiir yaz....


DİĞER KADINLAR----LEKE

masalar taşımıyor hurufun sefasını
masalar ayinlere lanet okuyor
kurduğu cümleler aptalca okunuyor yazılınca
avunmak için kapısı çalınmayan şarkılar
avunmak için kapısı çalınmayan şiirler
avunmak için kapısı zahmetli
avunmak için kapısız aslında
avunmak isteyenmi var bu bu tezgahta
ayinler zahmetsizse
masallar yalan.....


2004


Hiç yorum yok: