2 Haziran 2014 Pazartesi

Ebuzer/ Ali Şeriati

Osman, Ebuzer'in kalbini kazanmak için hizmetçisiyle ona iki yüz dinar gönderdi ve şunu söyledi: Ebuzer'e söyle, bu iki yüz dinarı alıp yakınlarına versin.
Ebuzer: Osman bütün Müslümanlara bu parayı verdi mi? Hizmetçi: Hayır!
Ebuzer: Ben de Müslümanlardan bir ferdim. Bana ulaşan, onlara da ulaşır.
Hizmetçi: Osman dedi ki bu benim kendi paramdır ve yemin ederim ki içine haram para karışmamıştır. Ben sana helal paradan başka bir şey göndermiyorum.
Ebuzer: İhtiyacım yok! Ben bugün en zengin insanlardan biriyim.
Hizmetçi: Allah iyiliğini versin. Senin evinde bir şey göremiyorum!?
Ebuzer: Bu sepetin içinde bir parça bayat arpa ekmeği var. Öyleyse ben bu paraları ne yapayım? Onları geri götür!
Osman kaç kez bunu denediyse de fayda etmedi. Bir gün yine bir hizmetçisine yüz dinar verip Ebuzer'e gönderdi.
Hizmetçiye: "Eğer Ebuzer bu parayı alırsa sen özgürsün!"
Hizmetçi parayı getirdi, ancak Ebuzer kabul etmedi.
Hizmetçi: Allah seni bağışlasın. Bu parayı al. Benim özgürlüğüm senin bu parayı almandadır.
Ebuzer: Benim de köleliğim bu parayı almaktadır.

Hiç yorum yok: